MIDNATTSLOPPET 2013

Blev en minst sagt speciell uppladdning inför dagens utmaning. Började med att flyget blev försenat X antal timmar in till Stockholm. På grund av det missade jag Emelie & Angelica som var påväg bort från lägenheten där jag tillbringar några nätter nu framöver.

Istället för vila fick jag på så sätt lägga timmarna innan loppet på att släpa runt mitt lilla ”bohag” med pendeln ut till Sundbyberg & Emelies jobb för att få tag på nyckeln till lägenheten i Solna. Helt klart spännande, men löste sig jätte bra till slut!

Efter en mindre ambitiöst ihopslängd middag tog jag mig ut till zinkensdamms IP för att möta upp klubbkompisen Johan. Bytte om, värmde en dryg halvtimme innan med 4 km lätt jogg & sedan var det dags för tävling!

20130818-010146.jpg

Sitter för närvarande på tunnelbanan påväg hem efter en helt magisk kväll längs 10 kilometer samba/asfalt/dunka-dunka & grym stämning! Slutade med en 6:e plats för min del i ett väldigt meriterat startfält. Roligt att få möjlighet att omges av så många otroligt duktiga löpare & att faktiskt ”hänga” med någorlunda i matchen. Sprang i mål ca 1,5 minut efter den duktiga SM guld medaljören & kvällens vinnare Frida Lundén.

20130818-005206.jpg

Har i nuläget hunnit sätta i mig en laxfilé & bara njutit med Johan (som sprang in en fin 27:e plats ikväll) av att se drygt 36 000 löpare gå i mål längs vägen. Kan se tillbaka på ett bra lopp där känslan var bra trots mycket slit i benen sedan två fjällterrängtävlingar & ett terränglopp de senaste två helgerna.

Mer information & detaljer om loppet får ni imorgon. Nu ska batterierna laddas inför ett morgonpass ute på Lidingö tillsammans med Johan. Dags att avverka de sista 22 kilometrarna längs lidingöloppets bana. Underbart med andra ord!

20130818-010016.jpg

4 reaktioner på ”MIDNATTSLOPPET 2013

  1. Grattis, för fin 6.e placering!
    Galet bra tid, 37.35 den tunga backiga lopp.
    Jag är glad att träffa dig, efterloppet, som behövde en tjej i bellman mix laget!
    du kommer vara drottningen i Bellman stafetten, vi siktar vinna stafetten!

Lämna en kommentar