ATT HITTA MOTIVATION

På tok för länge sedan jag uppdaterade här på bloggen. Är helt enkelt med grund för att jag varit tvungen att prioritera annat. Har börjat på SATS odenplan och njuter av en stor variation av pass 06-21 varje dag på veckan, blir mycket crosstrainer och spinning. Har även köpt ny större lägenhet i vasastan som jag flyttar till nu på fredag, avverkat en hel del skoljobb samt tentor & däremellan ligger fokus på mitt nya jobb. Gällande stressfrakturen så har läkningen än så länge gått väldigt bra i lårbenshalsen. Nu ligger fokus på att återställa kroppen i hormonell balans då jag tydligen lyckats rubba den en aning med benskörhet som konsekvens. Hade dåligt med östrogen i kroppen som på så vis hämmar tillväxten av skelletet.

När man nu till skillnad från innan blir tvungen att sätta upp långsiktiga mål med mindre prestationskrav har jag haft svårt att känna hur jag ska motivera mig?! Som svart eller vit person blir det svårt även om man vet hur viktigt det är för att hålla långsiktigt. Det är precis just det som blir utmaningen just nu, att hålla mig i skinnet, hålla träningstider och hellre utföra ett pass för lite än för mycket. Det är något som fått mig att tappa motivationen, saknar ”kickarna” av att vara helt uttröttad men lär säkerligen hinna bli less på det framöver så det räcker!

Befinner mig hemma i österåsen nu några dagar för dop & lite annat vilket är himla skönt! Har isolerat mig för tentaplugg & promenader mellan varven. Som uppladdning inför löparkurser med Runacademy i Hornstull som drar igång nu på onsdag så varvar jag löpning och gång samt löpteknik på rundor om 4-6 km vilket fungerar bra. Som det ser ut just nu är ett realistiskt mål att kunna springa tjejmilen i september, någon måltid finns inte det ska min kropp få avgöra. Men positivt är att jag redan nu känner att löpsteget är sig likt, gäller att skynda långsamt.

IMG_3236.JPG