ST Olavsloppet 2015

Sommaren 2014 sprang jag in i målgången på ST Olavsloppet i stark övertygelse om att nästa säsong gör jag det utan bruten handled & fraktur i foten. Tyvärr har förmodligen den övertygelsen och optimism utan gränser även
drivit mig mot ännu en skada som satte stopp för all form av löpning sedan november fram till april i år. Nu har jag istället fått följa klubbens lag via Simon som springer & glädjas av deras framgångar! Jag hänger inte läpp utan gör mitt bästa för att se mig själv och löpningen på högre nivå inom 3-5 års tid nu när kroppen behöver läka. Tror det är bra att ”Stå utanför” ibland för att förstå hur mycket löpningen verkligen betyder för mig. Gäller att förvalta det med omtanke & vara medveten om att man behöver prioritera sina fokuseringar.

I måndags fick jag & mitt team på Jämtlands goda kontor i centrala Stockholm, helt otroligt vad fort detta gått! Så intressant och givande att ta del av allt det som inkubatorprogrammet ger oss via handelshögskolan. Helt klart behjälpligt nu när vi är i full gång med avtalsförhandlingar och prissättningsavtal. Jag reser för närvarande runt och kikar på möjligheter för kontraktstillverkning på det kikärtsbröd vi i dagsläget tillverkar i Östersund. Planen är att ha ett lager och tillverkning av mindre volymer kommer ske i östersund för att sedan kontraktstillverka resterande på annan ort för att klara volymer. Förutom mig har jag numera Matilda vid min sida på kontoret, helt klart behjälpligt & nödvändigt när det börjar ta fart.

För övrigt så har min underbara lilla Sally blivit mamma till fyra fina friska valpar. Jag är hemma och mammaledig nu några dagar innan jag hunnit ”skola” in Sallys nanny som kommer hänga hemma hos mig på dagarna då jag är på jobbet. Tackar gud för att vara anställd hos ett så bra företag som ICA nu när jag behöver jobba halvdagar på kontoret för att även hinna parera företaget. Läser mailen och tar cykeln ut till Sundbyberg när det behövs under hela sommaren, funkar bra för mig.

Sedan kan man fråga sig vad som hände med uppdatering kring träningen? Ja, eftersom den bästa träning jag kan få nu är att vila från den så får man helt enkelt lyfta fram andra vardagsting som enligt min mening ger mig energi och tar mig framåt! Kör på med 5 pass på 60 min per vecka där kondition inte är övervägande. Dock upptäcktes att kroppen inte står pall för mycket när jag joggade 4 km asfalt under Offerdalsmilen förra veckan (för att heja) och fick känning i vänster höft och därigenom var på röntgen i fredags. Jag som sprungit terräng utan problem i sträckor på 8-12 km trodde att 4 km adfalt skulle funka, men ikke.

Hoppas att ni alla njutit av finvädret där ute idag! Själv har jag legat i en valplåda och roddar bland de små liven!