Mammaträning 

Har faktiskt gått med i en mammagrupp på sports gym just för att faktiskt se till att lägga tid & lära mig mer om vilken typ av träningsanpassning som krävs för att på ett bra sätt komma tillbaka i träningen efter graviditeten. Bra för mig som annars har benägenhet att gå rätt på istället för att öka progressivt, så mycket tråkigare naturligtvis. 

Har de senaste veckorna faktiskt bara tränat ett pass på gymet, har inte haft tid till annat. Får min träning på kvällarna genom städningen i huset & barnvagnspromenader. Blir lätt att man gör avkall på träningen när man är mitt i renoveringen. Ska se till att både jag & Simon tar oss mer tid till det framöver. För egen del har det förmodligen bara varit bra att ta det lugnt nu de inledande veckorna. Ikväll avverkades ett första löppass utan vagnen, 6 km på 33 min. En lagom start som kändes bra! 

Idag blir Sigrid åtta veckor. Sedan två månader tillbaka har livet förändrats på flera håll & kanter & jag njuter av det! Blir många sömnlösa nätter (såklart) & jag behöver bli bättre på att ta mig tid till att sova under dagen. Ställde mig på vågen nu för första gången sedan förlossningen, den visade 63 kg. -11 kg sedan jag stod på vågen dagarna innan förlossningen då jag vägde 74 kg. Har 8-10 kg kvar till min ”normala” vikt. Kommer sakta men säkert börja jobba mig tillbaka nu, känner hittills att kroppen sköter det galant själv utan mina ansträngningar.

Kan erkänna att kostvanorna inte varit de bästa nu innan förlossningen & efter, men har känt att det varit bra för mig! Blir lätt att man inte bryr sig då annat känns viktigare även om jag innerst inne vet att det är en förutsättning för att prestera & må bra. Nu är jag redo för andra bullar! Igår tog jag & Madde ett pass på gymet & lunch, något vi försöker få in en gång i veckan förutom själva mammaträningen.

 
  

  

 

Kommentera

