Fyra veckor

Att vår lilla Sigrid idag blir fyra veckor känns faktiskt inte overkligt. Med tanke på allt vi hunnit med & lärt oss sedan hon kom skulle hon lika gärna kunnat vara fyra månader! Förstår fortfarande inte att mitt liv fått större förändringar förrän mina nära vänner påtalar det ”Hur känns det med ett helt nytt liv”? ”Måste vara lite av en chock” osv. Men faktum är att allt bara rullar på i vanlig ordning. Från att aldrig ha bytt en blöja & rullat en barnvagn en gång till blöjbyten varannan timme & en barnvagn ständigt på rull, jag gillar det! 

Att komma till Stockholm igen efter att hon är ”utanför” magen var dock speciellt. Först då börjar det bli mer verkligt att mitt liv inte är densamma, att det inte längre bara handlar om buffeln i mig själv med vassa armbågar utan även henne. Bara att ge sig ut i vimlet bland folk fick mig att illa kvickt vilja bege mig till lägenheten, till lugnet. Mina vänner fick komma till oss & fika istället för att vi begav oss ut på stan. Kändes bäst så med tanke på att vi även inte hade så mycket tid i Stockholm innan vi åkte vidare för jobb i Jönköping. 

  
  

I lördags hade sports gym nyöppning på storsjö strand, perfekt för oss med ett nytt större gym nära huset nu när vi snart flyttar! Ser fram emot lite träningsrutiner när kroppen & tiden tillåter. Känner mig pigg & taggad på mammaträning som drar igång 26 oktober tillsammans med Madde som jag än så länge hunnit avverka några barnvagnspromenader med. 

För övrigt jobbar jag än så länge & tänkte ta mer ledigt i mitten av november. Allt är naturligtvis på Sigrids premisser & för att jag själv mår bra & vill det. Att få fullfölja det man länge planerat & jobbat för känns viktigt för mig. Avverkar möten via Skype & telefon sedan några enstaka mässor som jag arrangerar i södra Sverige nu fram till mitten av november. 

Tanken om hur vi löser jobbfrågan börjar krypa sig närmare då faktum är att min bas är i Stockholm även om det går att styra relativt bra härifrån för tillfället. Om två veckor ska jag lämna besked gällande ett nytt erbjudande jag fått som i sådant fall drar igång så snart jag vill vara tillbaka från barnledighet. Spännande, gäller bara att tänka flexibelt. 

Kommentera

