Löpartävlingar lockar!

Flera löplopp går av stapeln i Stockholm under både veckodagar och helger just nu. Känner mig lockad att delta samtidigt som det grämer att man inte är i bättre form. Är dessvärre inte värt det att ställa sig på startlinjen och pressa sig själv till nivåer det var länge sedan man låg på bara för att man är tjurig och vill. Att avverka distanspassen på 10 km på runt 45-46 minuter som jag gör i dagsläget innebär att jag rimligen inte skulle vara speciellt nöjd med resultatet när jag kliver over mållinjen på ca 42-44 min som jag mycket möjligt skulle göra med utgångspunkt för den träning jag hållt för nu sedan början av hösten.

Positivt är att jag faktiskt inte haft problem att köra sex pass i veckan, dock blir längre varaktighet och kvalité under passen på över 60 minuter ofta påmint i form av stela höfter under kvällen/morgonen därpå. Så håller mig till under timman när jag ger mig ut. Så länge jag fortsatt håller för att avverka mellan 5-7 mil i veckan är planen att nu utöka tempot succesivt fram till midsommar och stafettem St olavsloppet där bestämt mig för att springa tillsammans med Möringan (delar av gänget från Crossfit Östersund) och hemmalaget från Österåsen. Blir himla roligt!

Om några dagar har jag för övrigt avklarat min bachelor på Handelshögkolan vilket känns helt fantastiskt! Något som innebär att jag kan lägga en av alla “måsten” som hängt med i ryggan paralellt med företagande, lägenhetsrenoveringar, projektjobb, löpargrupper och min egen träning. Studietiden har givit mig så enormt mycket i form av lärdom & vänner för livet men också möjligheter jag annars aldrig hade haft fått! Några av alla är; mötet med Prins Daniel och hans entrepenörssocietet, ett stipendium, intressanta möten med inflytelserika förebilder inom management och retailbranschen i Sverige. Senast i torsdags fick jag besök av ett tv-team från utrikesdepartementet som kommer göra ett litet reportage om min entrepenörsresa med Jämtlands goda, skolan och löpningen.

I sommar ser jag fram emot att få tid till lite ledighet även om det kommer bli en hel del jobb. Har bokat in resa till Warzawa nu nästa vecka, Provance i midsommar, Palma i Juli & Nice i augusti. Dags att ta igen alla resor jag missat under studietiden. Väl i höst händer en hel del nya grejer som jag berättar me rom framöver!

 

 

Kommentera

