Långsiktiga mål

Efter fyra dagar långledigt har jag äntligen ”hunnit ikapp” så pass med vardagen att jag hinner med ett inlägg som jag så länge tänkt på att jag ska skriva! Har helt enkelt inte legat som högsta prioritering mitt under C-uppsatsskrivande & flera parallella jobbprojekt. På ”fritiden” roar jag mig med en lägenhetsrenovering, kvällskurs i Business & analytics på Handels samt löparkurserna i vanlig ordning.

Har dock lagt upp planerna för en i min mening lugn sommar och höst. Har redan bokat in tre resor & tänker faktiskt ta ut 4-5 veckor semester till fullo för att ladda batterierna. Den 9 juni tar jag examen & kan glädeligen lägga några års intensivt plugg bakom mig & se fram emot att  slippa ha med mig plugget var jag än befinner mig. Såklart ska det firas både bland vänner i Stockholm & på hemmaplan i Jämtland.

För drygt två veckor sedan nåddes jag av beskedet att jag kommer att få erhålla ett entrépenörsstipendium på 100 000 kr den 27 maj på Café Opera. Inte illa & helt klart en extra push framåt efter avslutade studier! Det var verkligen en nervbrytare att befinna sig på Börshuset i Stockholm för att ”pitcha” inför 22 stenansikten & övertyga dem om att just jag & Jämtlands goda skulle få möjlighet att erhålla stipendiet. Stod slutligen mellan mitt företag & en app-lösning för effektiviserade uppföljningsronder i byggbranschen, tuff konkurrens helt klart.

Gällande löpning & träning överlag är det numera sex pass i veckan som gäller. Har varit lite väl positiv de senaste veckorna och lagt in mellan 5-7 mil löpning varvat med två korta efterföljande cirkelpass på gymet i 20-30 min per vecka. Vad som visar sig hända då är helt enkelt att kroppen inte riktigt räcker till för att hålla ett bra och jämnt tempo utan att jag ofta känner mig trött i muskler och höft efter 9-10 km. Intervallpassen har jag sett till att undvika nu sedan jag började springa utomhus i större utsträckning i september. Får ta ett steg i taget & tänka långsiktigt.

I lördags fick jag sånt tävlingssug att jag bara var tvungen att ge mig ut till starten av Kungsholmen runt vid Rålambsparken enbart för att starta tio min före klugan och springa stora delar längs banan innan jag vek av efter 5 km. Känner inget direkt supersug att stå på startlinjen just för att mina förutsättningar ännu inte är speciellt bra, men saknar helheten med att delta i löpartävlingar. Nu ser jag till att fokusera & bli hel till nästa säsong så kommer jag förhoppningsvis ha förutsättningar & kunna känna in pulsen & känslan där vid startlinjen snart igen!


 

Hoppas att ni haft en fin långhelg & att ni har flera roliga tävlingar / utmaningar framför er i sommar!

 

 

Kommentera

