OBESKRIVLIG KÄNSLA!

För två veckor sedan fick jag beskedet, min höftfraktur är läkt! Något som inte innebär att jag kan ge mig ut på milspass i 4:15 min/km tempo men däremot ger möjlighet att börja springa lugnt mindre sträckor på 4-5 km dagligen. Igårkväll avverkades en löptur runt Kungsholmen vilket faktiskt inte skett på 9 månader. Helt obeskrivlig känsla, sprang och log för mig själv istället för att vara bitter över ett 5:15 min/km tempo. Att bara få springa och njuta av omgivningen, friskt luft & att vara fri är allt annat än det jag upplevt på ett par kryckor & en crosstrainer under mer eller mindre två års tid.

   
 Nu väntar två månader med stegvis lugn löpning varvat med alternativträning i gymet. Känner mig otroligt taggad på att komma tillbaka igen & försöker ta det hela väldigt lugnt denna gången. Har fortfarande väldigt låga värden på skelettet, något som dock förändrats mycket till det bättre nu när jag åter är i hormonbalans igen. Konstaterat är i alla fall att man får välja sina strider fortsättningsvis, lagom träning & lagom jobb låter som en bra plan på papperet i alla fall. Ser fram emot juni 2016 då i alla fall tentor och inlämningsarbeten är ett minne blott!

  

Kommentera

