YOGA

I morse valde jag ett yogapass framför 45 minuter på crosstrainern. Något som jag aldrig annars skulle göra. Jag har normalt sett inte tålamodet för att stretcha i 60 minuter istället för att springa eller cykla mer eller mindre intensivt. Nu gav jag det i alla fall en chans, tror att funktionell och statisk träning är precis vad jag behöver i dagsläget.

För övrigt rullar vardagen på håller mig ”kall” och ta det lugnt med träningen. Tränar 5 gånger i veckan 45-60 minuter med utgångsläget att jag avverkar korta aktiva intervaller och avslutar med fria vikter. Har med mig Matilda på gymet och lägger energin på att peppa henne istället för att driva på mig själv som jag annars är duktig på att göra.

I morgon är det dags för en andra röntgen och uppföljning av läkning av min brutna lårbenshals. Känslan är att det läker bra och att jag snart förutom att cykla och stå på crosstrainern kan lägga in lite längre aktiva promenader. Vill egentligen inte sätta upp några mål men tror att jag bör kunna vara på banan till nästa säsong igen.

För övrigt rullar det på med studier, jobb & företagande. Vårt kikärtsknäcke säljs numera på flertalet ICA-butiker och vi laddar för ett lanseringsevent onsdagen denna vecka. Känns riktigt roligt att dels ha den stöttning vi har via Business Lab och att jag har med mig fina kollegor och vänner på resan!

   
  

Kommentera

