SLUT PÅ PÅSKGODIS!

Har haft en riktigt härlig påsk på hemmaplan även om den var alldeles för kort & inte innehöll skidåkning. Fick snällt hålla mig i stugan då mina vänner roade sig med utförsåkning, något som min höft inte är redo för än på ett tag. Kunde dock trösta mig med ett löptänjningspass tillsammas med Jojje Bolhlin (som springer för samma klubb som mig) och hennes kursdeltagare på sports gym i Åre innan jag själv fortsatte med gym och cykel. Väldigt lärorikt att lägga en timme på olika typer av löpstyrkeövningar som man normalt sett lägger ca 5-10 minuter på under en vecka eller två. Har numera börjat lära mig att denna typ av tänjningar och bål/höft övningar är en förutsättning för att man ska kunna hålla för fortsatt ensidig träning framöver. Tråkigt men så är det.

För övrigt rullar det på i vanlig ordning. Har min nya lägenhet på sveavägen full av duktiga hantverkare som förhoppningsvis snart är klara med en ny vägg, några inbyggda garderober, målning, tapetsering samt att en kakelugn ska muras under början av nästa vecka. Trivs otroligt bra på kontoret & matchar det hela bra med plugget. Har varit relativt intensivt att påbörja många nya projekt med jobbet samtidigt som det även hänt en del med mitt nystartade företag men känner att jag får ihop pusslet tillsvidare. För dig som är intresserad av att se vad jag sysslar med i företaget kika in ”Jämtlands goda” på facebook. I annat fall kan du räkna med att dessa goda kikärtsknäcken som vi tillverkar snart finns tillgängliga i din närhet!

Idag har jag dessutom gjort slut med sockret för ett tag framöver. Känner att jag inte vill ha mer dålig karaktär utan att jag tar upp kampen nu under 1-2 veckor för att sedan slippa känna suget. Veckan innan jag opererades för bruten lårbenshals påbörjade jag ett styrketräningsupplägg som jag fick avbryta. Något som jag numera kommer ”gå på” igen. Passar utmärkt då jag ändå inte kan utsätta mig för högintensiv konditionsträning än på ett tag samt att detta inte är fullt lika tidskrävande. Man kommer långt på styrkepass med fria vikter fem dagar per vecka i kombination med cykel till & från jobbet. Vovven klagar dessutom inte när jag orkar med några extra långa promenader. Ska försöka hålla mig till det här upplägget nu & uppdatera er om hur det hela artar sig!

IMG_3513.JPG

IMG_3356.JPG

IMG_3517.JPG

IMG_3525.JPG

Kommentera

