ENDORFINKICKAR

Märks att våren är här, kryllar av människor i parkerna med nya vita löparpjuks & drömmen om milen under 50 min. Premiärmilen (löptävling) gick av stapeln förra helgen vilket såklart väckte lite tävlingssug. Jag har dock försökt att lägga undan tanken på tävlande åtminstone några månader till för att ge tid till att läka ytterligare. Även om man kan springa ”långsamt” skulle jag aldrig göra det, något som också gör det bäst att avstå. Att jag sedan heller inte besitter formen för att prestera gör det hela rätt enkelt att avstå från.

Skolan, jobbet & ett nystartat företag ökar även belastningen på ett annat plan som gör att man måste prioritera om en aning. De senaste veckorna har jag kunnat springa sträckor om 4-9 km tre pass för att sedan komplettera med cykel och gym två dagar per vecka. Träningsdos ligger på max 60 min. Sedan kör jag ett löppass med medel- & basgrupper med Runacademy för att få utlopp för lite träningsglädje och endorfinkickar. Träffar på så många energiknippen som är hungriga på att lära sig & utvecklas!

IMG_3342.JPG

IMG_3329.JPG

Kommentera

