LÄKNING PÅ G

Ska i ärlighetens namn inte stoltsera med några väldiga träningsprestationer från de senaste två veckorna. Avverkar 6 pass i veckan där jag numera har tillåtet att cykla 20-40 minuter, därefter avslutas med ett varv i gymet. Börjar så smått vänjas vid att allt tar sin tid & att det är framsteg att kunna gå några kortare sträckor med enbart en krycka eller några steg helt utan. Underbart att återigen ha min lilla franska bulldog Sally hemma i lägenheten igen & att kunna rasta henne någorlunda bra. Har fortfarande bra uppbackning från grannar & vänner som tar ut henne på längre promenader vilket är toppen!

Föregående vecka var fullspäckad med två tentor & opponering på en uppsats i juridik. Har varit flertalet sömnlösa nätter på grund av det. Hatar att jag under dessa perioder är i stort sett helt okontaktbar till grund för allt plugg men inser att jag inte är den ända då hela min klass verkar gå in i ett maniskt trans. Har därför tagit igen en hel del sömn i helgen och laddat för ny kursstart i marknadsanalys som tar sin början i morgon.

Förutom plugget så har jag kommit en bra bit på väg med företaget. Tänker inte avslöja helt vad det innebär förrän produktutbudet är noggrant producerat & förpackat, men kan säga att det är paleotorrvaror som hör hemma inom dagligvaruhandeln. Själva idén myntades för 1,5 år sedan, men det var först när jag drabbades av skadorna nu under hösten som jag haft tid till att arbeta vidare med själva affärsplanen. Något som sedan resulterade i att ett marknadsföringsbolag här i stockholm numera står för den grafiska identiteten & utformar förpackningar till mina produkter. På Handelshögkolan har vi dessutom något som kallas business lab, en slags ”community” där man med hjälp av skolans resurser (finansiell stöttning, konsulter, jurister m.m) får hjälp att bygga vidare på sitt företag förutsatt att man får en plats. Själv sökte jag sent i höstas och ser ut att få en plats där under våren 2015, underbart.

För övrigt har jag avverkat fyra läkarbesök sedan nyår. Undersökning av bentäthet, röntgen för att se hur läkningen ser ut i lårbenet samt flertalet blodprover & några vändor hos sjukgymnasten. Känns bra att man genomför noggranna analyser för att förhoppningsvis få mer koll på hur jag skall kunna motverka fler stressfrakturer i framtiden. Tills dess fortsätter jag helt enligt instruktioner, ingen mening att stressa. Röntgen har visat på att skruvarna i mitt ben sitter där de sitter, läkningen ser ut att gå enligt plan. Tur det, har verkligen varit väldigt lugn under julen. Känns som man suttit mestadels hela tiden, tråkigt (såklart) men inte allt för lång tid kvar på kryckor nu.

IMG_2694.PNG

Kommentera

