GOD JUL

För ett år sedan sprang jag 16 km med inslag av intervaller innan julmiddagen påväg från mamma och pappa i österåsen till Simons föräldrar i alsen. Inga konstigheter då, ett pass som alla andra, hade dock varit guld värt idag. Nu har det än så länge bjudits på 3 km längdskidor i turåkningstempo längs skogsvägarna mestadels för att få in lite julkänsla & friskluft innan frukost. Har sedan vi kommit hem till stockholm hunnit med tre gympass i Åre & östersund samt 7 km längs skidspåret uppe i Åre björnen. Kan inte hjälpa att det känns aningen meningslöst att inte få ”pulsa” med cardio men försöker släppa ribban med tanke på att jag faktiskt opererat en bruten lårbenshals för tre veckor sedan. Hur mycket vilja jag än har att fortsätta kämpa & inte ge upp så har jag insett att det faktiskt är mer beundransvärt att stå emot att inte lägga på lite extra motstånd de gånger jag tenderar att göra det.

IMG_2339.JPG

Har verkligen fått julkänsla bara efter några dagar här hemma. Kastades rakt in i en julmiddag med Simons vänner i söndags för att sedan träffa Jenny, Johanna, Marina & Emelie för julbrunch igår. Har sedan varvat en sväng till Åre med plugg & en massa mat hemmavid. Idag ska jag njuta av all snö, ännu mer god mat, nära & kära. Hoppas ni andra också gör det! GOD JUL

IMG_2338.JPG

Kommentera

