SO TO SPEAK

Ligger i sängen & försöker slappna av. Har bestämt mig för att inte läsa något mer nu. Efter X antal timmar bland juridikböcker under en månad får det räcka. I morgon väntar tentamen, därefter påbörjas ett rättsfall & plugg inför två tentor i januari. Jag har gjort det jag kan & känner mig nöjd. Ser fram emot att snart få bege mig hem till Jämtland även om det bara är för några dagar & även om julen kommer innebära ännu mer plugg. I bakhuvudet finns vetskapen om allt roligt & alla möjligheter som allt detta slit långsiktigt kommer ge mig.

Förutom skolan har jag (såklart) sett till att hålla mig sysselsatt på annat plan nu när träningstimmarna inte ligger på överkant. Har äntligen utrymme för att lägga ner min själ & energi i något annat jag verkligen brinner för. Utan att säga för mycket ännu kan jag i alla fall säga att jag ansökt om att starta företag & är numera i full gång med ett intressant projekt som jag påbörjat sedan ett år tillbaka. Fyller lediga stunder med att bolla med pr-byrån samtidigt som jag får stöttning från ”startupstockholm”. Hoppas innerligt på att erhålla en plats på businesslab i skolans lokaler nu under våren.

IMG_2151.JPG

För övrigt är stygnen sedan operationen borta & jag har träffat sjukgymnasten. I gymet krigar jag på med kryckorna & håller mig till 30-40 minuter om dagen inledningsvis. Om en dryg vecka får jag börja cykla då läkningen ser ut att gå helt enligt plan. Tills dess fortsätter jag drömma mig tillbaka med målet om att snart (men inom ett realistiskt tidsmått) vara tillbaka igen. Löpning är livet so to speak & jag försöker sakta men säkert lära mig att vara utan.

IMG_2110-0.JPG

2 reaktioner på ”SO TO SPEAK

Kommentera

