HELG

Jag som skriver en träningsblogg vill såklart dela med mig av tränings-,tävlingsupplevelser av alla de slag. Vilket känts aningen betungande & rent utav fel när jag själv faktiskt idag inte tränat ihuvudtaget. Jag kommer förmodligen få vänja mig lite vid den tanken. Något som man dock måste komma ihåg att det finns så mycket runt själva träningen som spelar otroligt stor roll för hur du kan påverka din framtida utveckling. Så istället för att se allt i svart eller vitt slår jag ett slag för lagom, gör i alla fall ett försök trots att det är helt emot mina principer. Detta med insikt att det är bättre i långa loppet.

Denna vecka har jag avverkat tre kortare pass i gymet och tänker vila hela helgen. Räcker gott och väl med den belastning som jag utsätts för bara av att gå/cykla till buss och skola. Väntar på röntgenbesked och hoppas på att få göra ett bentäthetstest för att se nämare på det hela. Har ådragit mig flera skador nu på kort tid och kan jag (förutom att hålla mig lugn) göra något åt detta, så självklart. Rubin (Running tribes) ringde mig idag och stämde av läget, känns bra att få uppbackning. Återstår att se hur det känns om 4-5 veckor. Förväntas ha honom eller Lorenzo som tränare inför nästa säsong, oavsett vilken lösning jag väljer känns det bra och behövligt.

För övrigt sitter jag just nu på tåget påväg till Skövde. Pluggar juridik och ska försöka glömma tentan på måndag åtminstone i morgon lördag. Blir först ett besök hos Simon här nere sedan vidare till göteborg för att mysa med kusinen på lisebergs julmarknad. Kan verkligen inte få nog av julen, det här blir en mjukuppladdning inför advent!

IMG_1791-1.JPG

Kommentera

