DAGS FÖR MRT

Har sedan tio dagar tillbaka helvilat från träningen. Har varit så illa tvungen till grund för att det gjort så pass ont i höften. Uppenbarligen har jag ådragit mig en inflammation i höften till grund för någon form av kompensation efter att jag kommit igång med löpningen i större utsträckning. Ska jag se det hela från en positiv sida så känns foten fortfarande riktigt bra efter 4 veckor med kontinuerlig löpning på 60-85 km per vecka vilket i sig är bra. Föregående vecka gjorde jag en skiktröntgen som inte visade på någon fraktur eller liknande vilket känns skönt. Återstår att se vad magnetröntgen visar, den görs i morgon. Tills dess avverkar jag pass i gymet och enbart övningar som inte aktiverar höften, vilket inte är allt för många.

Självklart har det här bakslaget varit tungt. Jag som tycker och trott att jag varit ”lugn” har trots allt varit lite väl driven och ökat milen samt farten för fort även denna gång. Har helt enkelt bara fokuserat på min fot och fortsatt så länge det känts bra. Efter mötet med Lorenzo i tisdags (tränare för studenterna) känns dock min framtida träningssituation väldigt hoppfull. Han är verkligen otroligt seriös och inspirerande, känns väldigt tryggt att lägga mig under en tränares förfogande när jag är på benen igen. Är lättare att känna sig nöjd med den träning man utför om det bestäms av någon annan, lättare att rätta sig efter det helt enkelt.

Löpträningarna med runacademy rullar på i vanlig ordning men jag får snällt stå bredvid och instuera och peppa. I morgon väntar ett backpass, dit får jag cykla och istället hålla ställningarna på plats. Är otroligt frestande att ge sig in i matchen, men den känslan avtar rätt snabbt när jag inte äns kan gå normalt i dagskäget. Knaprar kalciumtabletter & naproxen för fulla muggar, hämmar inflammation och extra kalcium till skelettet som tycks behövas.

För övrigt pluggas det för fullt inför en tenta i juridik på måndag samt att vi börjat med en uppsats i konsumentbeteende. Mycket att göra i vanlig ordning men samtidigt otroligt intressant, så överlever. Visst är det tungt att inleda kursen när man vet att över 70% kuggar (tidigare år), som är fallet i juridiken. Man får helt enkelt läsa arslet av sig, be till gud & se till ”läran för livet”. Ser fram emot en helg i skövde och göteborg, lär lägga ifrån mig böckerna en stund då i alla fall. Trevlig kväll!

IMG_1774.JPG

Kommentera

