LÖPNING ÄR LIVET

Hur fort det än går, hur ont det än gör & hur jobbigt den än må vara så gör det gott för kroppen & knoppen. Precis så tänker jag i de flesta lägen. Extra viktigt anser jag att det är under de värsta av värsta pluggperioderna där jag ofta kan avverka 10-12 timmar bland böckerna. Att sitta så länge är för mig nästan outhärdligt.

Meningen var att jag skulle ta löppasset i eftermiddag/kväll efter en avverkad tenta idag. Men trots några få timmars sömn kändes det som att en promenad med Sally till följd av en kortare lugnare 5 kilometersrunda i Hagaparken gjorde gott innan skrivningen i morse. Gårdagen tillbringades såsom lördagen hemma helt vigt för plugget dock varvat med några timmar nere på jobbet som omväxling.

Skönt att brudarna ständigt kommit & avlöst varandra med sällskap även om jag kanske inte givit det bästa utbytet, huvudet fullt just nu. Tur är att man kan muta med fika, ett par hörlurar & paradise hotell. Efter torsdag går jag all in för en utgång & släpper taget om allt som heter skolböcker fram till måndag!

Ska för övrigt bli intressant att se hur många mil löpning som ska vara möjligt att komma upp i denna vecka. Jag tar en dag i taget. Känner dock att jag längtar efter att få utmana/sätta lite press på mig själv igen, ett intervallpass skulle behövas. Känns som man blivit lite ”lat” faktiskt. Men huvudsaken är att träningen fortsätter rulla på sex dagar i veckan med en vilodag numera, säkert behövligt.
Snacka om kontraster.

Senare ikväll avverkades ett bodypumppass på 60 min samt 11 km löpning. Kändes bra i foten säkerligen tack vare att jag varvar med alternativträningen samt faktiskt haft en hel vilodag. Inga konstigheter att hålla ett 4:20 min/km tempo. Får försöka hålla tillbaka även om det är svårt & framför allt så roligt!

IMG_1426.JPG

IMG_1436.PNG

Kommentera

