EN HELG HEMMA

Blev en spontan tågresa hem över helgen då jag insåg att nästa gång jag får möjlighet blir någon/några dagar vid jul nästa gång. Min bror blir närsomhelst pappa för tredje gången (bra jobbat på sina ”blott” 28 år på jorden) & jag kommer få se nyttillskottet i ett senare skede. Fick istället mysa lite med en krasslig Hedvig & nyvaken Lilly väl på hemmaplan i österåsen.

Såklart himla skönt att komma hem även om det är under urusla förhållanden. Har i det närmare suttit klistrad i skolböckerna. Har dock hunnit med ett besök på sportsgym, se Simon kamma hem en 2:a plats på en trailtävling uppe på ÖSK, umgåtts med familjen, samt flyttpackat lite saker som ska med ner till Stockholm.

IMG_1294.JPG

Har haft några ”tunga” dagar sedan i tisdags då foten svullat upp igen samt att den smärtar vid löpning. Har med andra ord inte kunnat göra annat än att vila helt, verkar lurt på att även övrig träning gör så att något ”irriteras” i själva läkningen. Självklart är det mentalt frustrerande, men den som är stark reser sig igen. Jag accepterar att processen har sin gång. Jag har tagit några extra slevar glass till hjortronpajen, slängt på chokladsås & tycker fortfarande lite synd om mig själv.

Ska något positivit nämnas så är det att jag verkligen kommit igång bra med de fria vikterna på gymet. Min handled svarar bra & gör bra ifrån sig. No more, slappa armar här inte. Nytt sponsoravtal är klart med Actic i vasastan på elite plaza hotell, 100 meter från lägenheten. Smidigt, bra instruktörer, välutrustat gym & möjlighet till att köra 24/7.

Nu närmar sig klockan 01:00 & jag hänger fortfarande stadigt bland skolböckerna. Koncentrationen blev aningen bortblåst tidigare ikväll då jag & kärleken helt enkelt lagt tid & fokus på annat. Händer mycket i våra liv just nu med löpningen, två nya jobb, flytt, pendling & resor. Att min skada dessutom tar tid & mental ork är det inget oklart med.

IMG_1335.JPG

Kommentera

