TUFF VÄG TILLBAKA

Precis just nu börjar min resa mot nästa säsong. Det är dags att börja planera/sätta upp mål inför 2015 & återkoppla till klubben på hemmaplan i Östersund. Gäller alltså att försöka vara realistisk & tänka långsiktigt. Nu från början vill jag bygga fortsatt kontinuitet i träningen oavsett om det ska innebära ytterligare timmar på spinningcykel & crosstrainer. Än så länge kan jag inte lägga på mer löpning än max 10 km per dag, 5 dagar i veckan. & då är det i ett för mig ett lugnt 5 min/km tempo vi pratar om. Minsta lilla tillägg har visat sig ge bakslag. Några få instuderande intervaller på löpkursen i onsdags visade prov på det. Blir till att fortsätta alternativträna.

Kan alltså få räkna med att inte kunna komma upp i de farter jag vill till grund för att jag kanske inte håller för att träna intervaller. Går inte (hur mycket jag än vill) lägga på distans & öka tempo samtidigt, då är jag tillbaka i ett skadedomino. MEN såklart känner jag mig taggad, jag är verkligen riktigt sugen på att avverka ett lopp igen. Förhoppningsvis blir det första premiärmilen här i Stockholm under mars månad. Innan dess har jag redan hunnit avverka flera långpass utomhus längs snötäckta asfaltsvägar.

Återkommer med ett inlägg kring mina mål inför säsongen, har lite att klura på där innan jag släpper den biten. Ett som är säkert är i alla fall att det blir ultravasan på 90 km, anmälan klar idag! För övrigt kan ni läsa mer om säsongen & min ”skaderesa” i dagens öp. Kan tillägga att det låter som jordens undergång har skett, men är egentligen inte värre än att jag helt enkelt inte kunnat springa i samma utsträckning som jag velat denna säsongen. Man måste pröva för att se var gränsen går annars vet du inte, precis så som min tränare sagt. Nu vet jag bättre. I grund och botten drivs jag av att kunna hålla igång & träna kontinuerligt, att ha en fot som håller för det.

IMG_1295.JPG

Kommentera

