EN LÖPTUR GENOM STAN

Är verkligen inte helt fel på löprundorna här nere, så pass varmt att shorts & t-shirt funkar även kvällstid. Skullde det vara något negativt är det i sådana fall avsaknaden av sega långa backar (läs frösöberget). Får helt enkelt ta mig till hammarbybacken & släcka törsten på det behovet framöver. Ser för övrigt inte ut att vara några större problem att avverka runt 7 mil i veckan i löparskorna numera, håller mig förvisso mestadels i terrängen & i distansfart men känner att det blivit avsevärt mycket bättre i foten. Hoppas innerligt att kunna trycka på lite intervaller snart, även om det inte är någon brådska nu när säsongen i stort sett är över så är det klart att jag saknar det lite, att få svettas & slita på ”riktigt” som för ett drygt halvår sedan numera. Finns inget som klår den känslan.

I lördags blev det en cykeltur på 20 km tur & retur till Lidingö, dags för att kika in årets upplaga av lidingöloppet. Hann först se när Katarina efter en grym insats gick i mål på 15 km samt att jag senare hejade på simon efter dryga 6 km i början av loppet. Nöjde mig med ca 6-7 km transportlöpning längs själva banan för att sedan kunna avverka en kortis på gymet väl hemma igen. Tog mig ut på tävlingsbanan 10 min innan start för Simon & övriga i elitledet. Såklart kände jag mig riktigt sugen på att bara fortsätta resterande 24 km, förutsättningarna för dagen var riktigt bra. Lidingöloppet är verkligen en av de bästa lopp jag vet, älskar terrängen, längden på loppet samt att det är alldeles lagom ”snårigt” bitvis för att senare vara väldigt lättlöpt. Sega backar i slutet passar mig dessutom väldigt bra. Får hålla mig till nästa säsong med den biten & fortsätta suga musten ur förra årets 4:e plats. Något som var extra roligt var också att Simons syster Agnes avverkade lidingöloppet för första gången i lördags, beundransvärt & bra kämpat på strax över tre timmar! Simon slutade på en 18:e plats på tiden 01:48:XX – såklart väldigt bra men inte nog bra i hans mening. Jag är i alla fall stolt & glad för hans skull, men förstår att hans grusade förväntningar gjorde det hela lite ”surt”. Läs mer i artikeln i öp http://www.op.se/sport/friidrott/simon-och-kajsa-basta-lanslopare-i-lidingoloppet”

I söndags bjöds det på ett distanspass på 10 km. Idag ett corepass på gymet & därefter en kvällstur på 10 runt kungsholmen, över till gamla stan, förbi slottet & sedan tillbaka hem igen. I morgon bitti blir det ett lugnare distanspass från morgonen innan det bär iväg till skola & föreläsningar. Är dags att ta tag i det hela ordentligt nu, jobba lite mindre & verkligen hårdköra plugg nu fram till tentor om dryga tre veckor. Känns bättre att åka iväg & lämna Sally hemma i lägenheten nu när jag också ordnat med världens bästa ”extramammor” som pysslar om henne & rastar när jag själv är borta länge på skolan. Så mycket värt att känna ro i hjärtat när man inte kan vara hemma med henne.

Hoppas alla haft en bra start på veckan, själv tycker jag att det varit lite segt. Har suttit nerkörd i finansboken & blivit frustrerad över att man kommer en bråkdel närmare målet på en hel ”arbetsdag”, svårt att slita sig från att kila ner på jobbet som just då känns så mycket lättare. Men så länge det är intressant & man tar sig framåt är det helt klart en fördel.

IMG_1120.JPG

Kommentera

