DISTANSPASS

Har börjat vänja mig med att avverka alternativa pass med ett löppass varannan dag. För två veckor sedan trodde jag att det skulle vara möjligt att träna 6 löppass på 10 km vardera i veckan men fick ett litet bakslag kort därefter där foten värkte. I morse blev det 10 km längs brunnsviken & botaniska. Håller mig kring ett 4:50 -5:15 min/km tempo för att vara skonsam. Finns inget fokus på att trycka på mer just nu utan att bara komma ut & bygga upp allt eftersom. Känns meningslöst att ”bara” få avverka ett pass på ca 45-50 minuter, men känner mig trots allt tacksam för det. Snart blir det bättre, men sjukt hur konstigt & fel det känns i hela kroppen när man inte tränar på i vanlig ordning.

Har också varit helt ledig från jobbet idag, suttit klistrad framför skolböckerna på en pall i lägenheten. Inte alls så trevligt & ergonomiskt, men vad gör man inte för att hålla min lilla Sally sällskap?! Har inte riktigt hunnit med möbelbiten sedan jag kom ner till stockholm efter flytten. Har varit 100% fokus på jobb & den lilla tid som varit över har vigts åt skolböcker & träning. Har bestämt att det får räcka så länge trots att jag är så himla sugen på att börja inreda & ändra, måste bara prioritera helt enkelt.

Sedan två dagar har vädret verkligem blivit ruggigt, blev finare på eftermiddagen då jag passade på att sticka ut huvudet & dra en bio med Emelie. I morgon väntar jobb igen sedan cykel till hornstull för att avverka ett trailinspirerat intervallpass med kursdeltagarna i Runacademy. Förra onsdagens inledande pass gick över förväntan, så många duktiga, glada & entusiastiska löpare!

IMG_1073-0.JPG

Kommentera

