SÖNDAG

Söndag & en ledig dag från jobbet, dock är meningen att mer fokus ska läggas på plugget istället. Innan dess var det dags för utbildningsupplägg & lunch tillsammans med Runacademy på quality friends hotell i Solna. Riktigt roligt att över 700 deltagare kommer börja nu under veckan samt att vi ledare i Hornstull har 130 adepter under våra vingar! Gick igenom varje träningspass fram till december samt hur teknik, syfte & upplägget ska se ut i stad för stad. Verkar lovande inför premiären på onsdag helt klart. Är numera dessutom helkittad med Salomon ett tag framöver & klagar inte. Ska bli intressant att nöta lite på Salomons löparskor istället för inov8 denna höst.

IMG_0999.JPG

För övrigt gick DN halvmarathon av stapeln igår & (som ingen lär ha missat) tjejmilen föregående lördag. Har försökt att ”hålla” mig från startfältet även fast jag bor så nära. Har avverkat träningen från morgon, jobbat & inte lagt någon som helst energi på att kika på resultatlistor i efterhand. Fokuserar på mitt eget upplägg & vill inte frestas till att ge mig in i något dumdristigt. Även fast jag i dagsläget traskar på i ett 4:30 min/km tempo under morgonpassen utan problem är jag allt annat än startklar.

IMG_0866.JPG

Vardagen rullar för övrigt på här nere, börjar ofta morgonen 05:30 med ett löppass för att sedan jobba & plugga på eftermiddagen. Tove är numera min hemmafru, kommer & går titt som tätt. Precis som det ska vara med andra ord. I morgon tar jag upp alternativträningen igen på planet fitness gym på Sveavägen, provar mig runt lite nu till en början. Kan erkänna att det kanske blivit något fler & längre löppass än vad det borde blivit nu i två veckor. Skyller allt på ”gymbrist”.

IMG_0968.JPG

Kommentera

