Nya utmaningar!

Sitter äntligen på tåget påväg ner till stockholm igen! Jobbade min sista dag på ICA maxi i östersund igår & börjar på ett nytt jobb på ICA vanadis i vasastan redan i morgon. Snabba puckar i vanlig ordning, något jag trivs med utan tvivel.  Plugget har startat & jag har läst på relativt bra från hemmaplan. Sally är dessutom med & ska förgylla min vardag här nere. Har ca 50 meter till jobbet vilket underlättar hundrastning i kombination med plugg framöver. 

 
Känns extra roligt att komma tillbaka till stockholm just med tanke på att jag köpt en ny cyclo cross, hämtar den på fredag & ser redan fram emot ett första cykelpass. Är fortfarande av stor vikt att jag varierar min träning, därför blir det som förut kompilering av löpning, cykel, crosstrainer & fria vikter här nere. Frågan angående vilket gym jag kommer hänga på i höst & vinter är ännu oklar. Fortsätter mitt samarbete med Actic alternativt att jag genom Running tribes (tidigare Running sweden) är på SATS på sveavägen. Ska träffa Rubin som anordnar löparkurser i samarbete med SATS nu under veckan & reda ut det hela. 
 
Efter en dryg vecka med förkylningen från helvetet förra veckan kunde jag återgå till träningsschemat i måndags. Har faktiskt inte under fem års tid varit så pass sjuk att jag inte kunnat träna på två dagar som var fallet. Är fortfarande rosslig & snorig så blir lite lugnare utövning än vanligt. Backintervallerna i gustavsbergsbacken i måndags gick/”småjoggde” jag nästan uteslutande, alltid något. Dagens löppass på 7 km uppe på ÖSK kändes relativt bra. Har börjat ”finna” mig i de korta distanser jag tvingas springa & glädjs åt att styrkan i handleden blivit såpass bra att jag kan gå loss någorlunda i gymet efter löppasset.  Nästa vecka hoppas jag på att kunna hålla för några armhävningar, blir sakta men säkert bara bättre & bättre. 
 
Att kunna utföra ett löppass dagligen utan problem är en fröjd i sig numera. Att i det läget bestämma sig för att trots allt köra ett alternativpass emellanåt gör mig bara starkare. Förr kunde jag inte finna mig i det, nu har jag bestämt mig. Jag kan leva med en sämre miltid (just nu) & istället satsa långsiktigt. Kommer med stor sannolikhet inte bli någon fler tävling för mig år 2014 om jag vill satsa helhjärtat nästa säsong, vilket jag såklart är villig att göra. Gäller bara att ”face the fact” & vara glad för att återigen kunna köra på om än i mindre intensitet & kortare distanser.

IMG_0856.JPG

IMG_0809.JPG

2 reaktioner på ”Nya utmaningar!

  1. Hej Åsa! Va roligt att höra att du gör framsteg. Jag lyssnade precis på poden med Simon. Du får hälsa att den var väldigt rolig och intressant, han har verkligen ett eget sätt att se på löpning och prestation som inspirerar väldigt mycket. Mycket roliga anekdoter också🙂. Det skulle vara väldigt roligt att lysna på en pod med dig och din resa, hoppas verkligen på det! Lycka till med träningen inför nästa säsong och var rädd om dig!

    • Hallå! Det ska jag absolut göra, kul att du gillade den! Ja, vem vet?” Kanske dyker jag också upp i podden någon gång framöver🙂 Sort tack snälla du, det ska jag vara. Kör på ledordet sakta men säkert ett tag till. Hoppas det går bra för dig med träningen! Mvh Åsa

Kommentera

