NYTT TRÄNINGSUPPLÄGG

Kan knappt tro att det är sant?! Har numera kunnat springa kontinuerligt under tre veckors tid utan problem. Känner såklart att skadan finns där, men den påverkar mig inte i mitt utövande på distanser mellan 10-15 km. Vilket tyder på att det gått framåt & naturligtvis känns det toppen! Har varit försiktig & varvat längre löppass ( i nuvarande mått mätt ) med alternativ träning dagen därpå, verkar som ett bra koncept. Uppskattningsvis blev det 50 km löpning föregående vecka.

Nu väntar jag på ytterligare ett klarttecken från min läkare angående intensiteten, frågan är om jag kan börja med fartpass eller inte i dagsläget. Även om jag hemskt gärna vill så skulle tävlingar denna säsong förmodligen vara alldeles för riskfyllt. Skulle kunna acceptera att gå i mål på miltider kring 40 minuter men skulle säkerligen försöka pressa mig ytterligare när jag väl är igång. Något som i slutändan inte skulle utveckla mig till säsongen 2015, snarare tvärtom.

Eftersom Teddy inte längre finns bland oss ska Simon göra ett försök att styra mig mot ett nytt träningsupplägg. Det blir såklart ingen lätt match för honom. Vet att han våndas & knappt har ork till att stå emot mina oförstående frågesättningar när det gäller träningen. Jag ska verkligen göra ett tappert försök att lyssna & se mer långsiktigt mot en säsong nästa år där målet är under 36 min på milen & en pallplats på Lidingöloppet!

IMG_0577.JPG

Kommentera

