VILKEN KARL JAG HAR!

Har varit två fullspäckade helger för Simons del med AXA halvmarathon & marathon nu i augusti. Han tog hem vinsten i halvmaran & en hedrande fjärde plats i maran! Riktigt bra sprungit med tanke på att han främst satsat på längre distanser på asfalt denna säsong. Han visar på en riktigt fin form & jag kan inget annat än att vara stolt!

Förra året sprang vi duomix klassen tillsammans på maran. Där tog vi banrekord på tiden 04:17:XX i den klassen som än så länge blivit ohotat. Är helt klart kontraster att varva platt asfalt med 1800 höjdmeter. Simon sprang för övrigt in på tiden 03:53:XX nu när han tävlade utan mig i herrklassen.

Själv var jag med och hejade under halvmaran i Vålådalen. Fick nöja mig med en lugnare löptur på ca 10 km upp på fjället för att se Simon gå ledande i mål. Kändes såklart jobbigt att inte få delta nu när jag trots allt kan hålla ett skapligt tempo på mina milsrundor. Men är förmodligen lätt hänt att jag pressar på för mycket. Nöjd & glad är jag ändå, att dagligen kunna springa någorlunda normalt igen är toppen!

IMG_0634.JPG

2 reaktioner på ”VILKEN KARL JAG HAR!

  1. Åsa!
    Jag tycker din blogg är fantastiskt inspirerande och att du verkar vara en så himla glad och härlig tjej🙂 Jag undrar hur det kom sig att du började springa, och hur mycket du tränade från början. Hur snabbt gick du från att vara motionär till att bli ”proffs”?🙂 Hoppas träningen flyter på bra!🙂 // Sofie Gisslén

    • Hej Sofia! Tusen Tack, gullig du är! Kul att du hittat hit & att du gillar läsningen, är precis det som är meningen🙂 Jag lovar att skriva ett inlägg om precis det du tagit upp & dela med mig av lite erfarenheter, så håll utik inom kort! Kram Kram

Kommentera

