CYKELPASS

Känns så otroligt befriande att numera klara av att utan några problem eller biverkningar (som det känns) kunna avverka 5-10 kilometer uppe i elljusspåret utan problem. Har ställt in mig på att trappa upp väldigt försiktigt & håller 5-5:20 min/km tempo trots att jag egentligen vill pröva att pressa mig till tidigare nivåer. Vet dock att det inte är att göra sig själv en tjänst i detta läget. Är nöjd med det jag får & försöker ha is i magen samtidigt som jag också faktiskt kan erkänna att det är ”lite” jobbigt med ett högre tempo på distansen just nu. Kompletterar med crosstrainer & andra lämpliga övningar som även handleden håller för på gymet i vanlig ordning, så nöjd är jag ändå!

20140806-224444-81884481.jpg

Idag vankades ett cykelpass på 40 km
före frukost & arbete. Friskt & härligt! Tog en sväng till orrviken med podden i lurarna & naturligtvis med stor försiktighet. Känns bra att kunna komplettera löpningen med cyklandet igen, att handleden räcker till för lite längre turer. I morgon laddar jag för ett löppass i terrängen & därefter ett gympass innan jobb. väldigt roligt att vara tillbaka bland kunder, fart & fläkt igen!

Kommentera

