ATLETERNA

Startfältet för tv-programmet ATLETERNA 2014 är numera officiellt. Programledare blir Kajsa Bergqvist & Rickard Olsson. Otroligt roligt att en av tjejerna jag bekantade mig med under uttagningarna i slutet av mars, Armine tog en plats! Imponerande tjej som också var med i gladiatorerna i våras, dock blev hon skadad under programmet tråkigt nog. Nu får hon en ny chans, ska bli spännande att följa!

20140804-204558-74758234.jpg

Eftersom vi inte fått delge något kring resultat på uttagningar tidigare kan jag först nu säga att det inte gick vägen. Inte helt oförståeligt kanske med tanke på vad som hände i mig just då. Något som jag trodde var en febrig & nedbruten kropp efter träningsläger, dålig sömn & flyg från Spanien dagen innan var starten på något helt annat.

Nämligen frakturen i min fot som gjorde sig tillkänna väl under en av alla konditionstester. Tryckte i mig diverse ”sockerbomber” för att återgå till livet & prestera så gått det gick in i det sista. Trots att foten såg ut
som den gjorde sprang jag ett marathon 7 dagar senare, förstod inte allvaret. Tyckte jag var ”duktig” som skippade premiärmilen i Stockholm dagen efter uttagningen, inte vila nog egentligen. Men var trots allt en riktigt rolig grej & bra erfarenhet att vara med om! Missa inte atleterna 23 augusti på SVT 1.

20140804-205400-75240327.jpg

20140804-205937-75577692.jpg

20140804-205937-75577768.jpg

Kommentera

