PÅ CYKELSADELN IGEN!

På måndag är jag tillbaka på jobbet igen efter en dryg månad, ska bli riktigt roligt! Känner mig lyckligt lottad som efter omständigheterna mår så bra som jag gör efter olyckan. En krossad handled som fortfarande inte är speciellt samarbetsvillig gällande att lyfta eller hålla saker, en titanplatta & några fina ärr är det som vittnar om det hela. Dock inget som skall få begränsa mig, finns mycket man klarar utan vänsterarmen.

20140801-200502-72302522.jpg

För övrigt avverkades ett första pass på cyclocrossen i lördags. Bestämde mig för att cykla till Brunflo för att följa Simon längs löptävlingen ”Jämtland på fötter” på 21 km. Så länge jag cyklade lugnt, undvek ojämnheter på vägen & inte använde mig av bockstyret gick allt enligt planen. Handleden bidrog till ett fint samarbete & jag kunde följa Simon längs banan. Han var stabil & gjorde ett fint lopp enligt plan som också resulterade i 1:a placering på tiden 01:14:49. Förhållandevis bra i stekhettan. Vinnare bland damerna blev föregående års tvåa, duktiga Sofia Ewnert på tiden 01:24:29.

20140801-202048-73248080.jpg

Kommentera

