ÄNTLIGEN

Idag sprang jag mitt första löppass sedan sedan den 6 april. Har sakteliga försökt mig på korta 1-2 km sträckor varannan dag eller 1-2 dagar i veckan sedan i början av juli. Har dessvärre fått backa bandet ett flertal gånger. Idag var dock känslan på topp! Efter funktionspass med ”kvastskaftet” avverkade jag 5 st 60 sekunders intervaller i 3:20 min/km tempo på bandet. Därefter en lugn jogg ( ca 5:15 min/km tempo) runt frösöberget ca 10 km. Vet att det blev för långt men kunde inte hålla mig. Första gången på så länge som det inte gjort ont.

20140723-222134-80494002.jpg

Gårdagen bjöd på 30 km cykel & 40 min crosstrainer. Börjar kännas som ett helt okej koncept att försöka lägga lite löpning varannan dag för att få tid till att känna efter. På lördag vankas löpartävlingen Jämtland på fötter här på hemmaplan. Tävlingen som förra året gav mig en rejäl utmaning & en 1:a placering. Nu får jag hålla benen i styr & heja istället. Även om det känns jobbigt så kan jag trots allt njuta av att jag sakteliga får börja med löpningen igen & att min fraktur läker.

20140723-222954-80994228.jpg

Kommentera

