PEPPA MAMMA!

När man själv inte kan utöva något som annars tar upp en stor del av vardagen & är mitt största instresse, vad gör man då?! Jag har fått finna mig i att vila hela kroppen för att förhoppningsvis bli ”fri” från ett skadedomino. Visst är det rofyllt & skönt men jag mår bättre av tidiga morgnar, fart & fläkt. Att dessutom inte kunna jobba blir lite av en utmaning i sig för mig som aldrig haft en sjukdag under mina år på Rut m.fl. Att jobba är att få betalt för att aktivera sig, bättre kan det knappast vara” – citerat mig själv!

Väl ute på en morgonpromenad hemma i österåsen kom jag dock på en briljant idé. Ska göra ett kost & träningsupplägg till min mamma. Ska peppa & följa henne till ett piggare, gladare & ännu snyggare jag. Ett enkelt upplägg som
Inte kräver timmar på gymet utan mer vilja och att bestämma sig. Återstår att se hur det hela kommer fungera. Ska i alla fall gå ”all in” för att det ska resultera i en positiv och förhoppningsvis ihållande livsstil. Återkommer med upplägg & uppdateringar.

20140721-113720-41840809.jpg

Kommentera

