GÅR FRAMÅT

Fick svar på magnetröntgen som jag gjort på foten i torsdags. Den visade på att frakturen längs hälbenet läkt till viss del men att den finns kvar. Har själv känt att det blivit bättre men att den fortfarande inte är springduglig. Kan dock vara glad över att successivt addera promenader och korta löpsekvenser allt eftersom & backa när jag själv känner av belastningen. Gäller att göra det försiktigt & kombinera med cykel på gymet.

I fredags var känslan på topp efter ett 10 x 2 minuters intervallpass med 2 minuters aktiv vila på spinningcykeln. Att bara efter 2,5 veckas tid återigen ligga & pumpa 175 i puls ger mig hopp. Att sedan gipset kändes som gullfiber runt min arm är en annan femma. Nu när jag vet att frakturen i foten har positiv utveckling kan jag utan problem bibehålla den belastning jag hittills haft.

Gällande handleden så fick jag till min glädje (& tjat) plocka bort gipset helt & hållet i fredags. Har nu istället en skena vid behov och komprition för att lindra svullnad. Fick för första gången (men definitivt inte den sista) se ärret & bli lite påmind. Nu håller jag igång för fullt med rörelsseträning för att inte förbli helt stel i handleden. Innebär att jag än så länge alltså inte kan utöva annan träning än knäböj, utfall, situps & liknande. Detta varvat med promenader.

20140713-213335-77615608.jpg

Situationen känns såklart annorlunda men inte mer än så. Har börjat bli en vana nu att jag hittar på annat under tiden Simon kör sitt andra pass för dagen. Går relativt bra att hålla sig från ytterligare belastning när man insett hur viktig vilan tycks vara. Att numera ha möjlighet till att gå/jogga
till gymet är lyx på hög nivå.

Även fast många tycks ha väldigt svårt att leva som man lär vill jag genom detta slå ett extra slag för att hoppa ett löppass eller hitta ett annat bra träningsalternativ de dagar man känner av skada etc. Har själv underskattat crosstrainer och cykel som alternativ till löpningen vilket jag ser annorlunda på i dagsläget. Bättre att vara ”borta” tre veckor istället för tre månader. Och faktum är att man relativt snabbt är på banan igen!

För övrigt har vi njutit av solen idag! Simon tog sig ut på ett morgonpass & jag fick promenixa & baka tårta. Tog sedan färjan ut till Norderön för att luncha på Tivars. Ikväll har en & annan tårtbit gått åt med släkten här hemma. Har fått så mycket fint & njuter av att slappa i tv-soffan. Känns som jag sakteliga börjat hitta lugnet. I morgon bitti tänkte jag kika in på jobbet ett slag, se vad man skulle kunna stå till tjänst med utan att belasta armen. Har klarat två dagar utan morfin vilket är väldigt hoppfullt!

20140713-214149-78109310.jpg

20140713-214148-78108805.jpg

20140713-214149-78109768.jpg

Kommentera

