SOLIGA DAGAR!

Har varit sämre med uppdateringar från min sida nu på slutet. Har lagt all ”fokus” på att bara vila & ta det lugnt i stort sett. Blir trött av minsta lilla ansträngning av smärtstillande & försöker trappa ner på doserna allt eftersom. Vill kunna jobba mer eller mindre från och med måndag trots att läkarintyg säger annat. Det finns alltid alternativa sysslor, vill göra rätt för mig i den mån jag har möjlighet. Sedan saknar man såklart alla på jobbet, trivs riktigt bra!

Väntar på svar på magnetröntgen på foten med stor spänning, vill så gärna få ett ”ok” på att komma igång med löpningen. Dock sakta men säkert såklart. Bara att inse att formen inte är den bästa till grund för att jag nu under en veckas tid helvilat samt att jag enbart kan cykla på gymet & gå kortare promenader för att undvika belastning. Kan se tydligt att muskler börjar ”försvinna”. Känns dock som jag kommer vara på banan relativt snabbt, innan cykelolyckan har jag kunnat träna på skapligt på cykel & i gymet.

I morse fick det bli en morgonlunk uppför Frösö slalombacke samt runt stigar däromkring innan jag begav mig till gymet för rehab & cykel. Ska bli himla gött med nytt gips på fredag, känns fasen som jag går runt med gullfiber runt armen. Förhoppningsvis blir det ett lite mer behändigt plastgips som jag utan problem sedan kan springa med. För JA, snart ska jag springa igen. Fyra månader sedan senaste tävlingen, det får räcka tycker jag!

För övrigt börjar blåtiror blekna & såren läka i ansiktet. Ser inte längre ut som någon som missat att halloweenfesten tog slut för ett halvår sedan. Handen går bättre att bättre att röra, jag & min titanplatta börjar komma bra överens. Känner mig rätt lugn & tror mycket på att det finns en mening med allt. Gäller att sakta ner tempot, njuta av tårtbitarna, gottat & bara face the fact. Återkommer med ordentlig uppladdning när förutsättningar finns helt enkelt.

20140709-221110-79870759.jpg

Kommentera

