HOPPFULLT!

Faktum är att det ironiskt nog känns hoppfullt mitt i allt detta. Blev väldigt glad inombords när jag utan problem kunde springa upploppet tillsammans med Perra & de andra i laget de sista drygt 50 meterna in i mål igår. Är såklart en ”fis i rymden” när man annars springer marathon, men känslan av att det blivit mycket bättre ger så mycket. Så länge kroppen får ordentlig återhämtning har den mycket kapacitet att ge tillbaka.

När jag i morse bläddrade i ett rykande färskt nummer av Runners world såg jag till min förvåning att jag prydde ett heluppslag inför årets lidingölopp. Just då gick det igång en trigger i mig. Kanske är det så att jag i september står på startlinjen igen & ger förra årets fjärdeplats en chans till förbättring?! Oavsett kapacitet till placering & sluttid kommer jag i alla fall se till att stå där lagomt till start!

20140629-142304-51784574.jpg

Så, vad har jag än så länge lärt mig av de senaste månadernas tillvaro utan löpning? Jag har förstått att världen inte går under, att utveckling får ta sin tid & att det finns massor av andra riktigt bra alternativ på träningsformer. Har fått många fina mil på landsvägcykeln & upplevt mycket som jag hade ”missat” om det inte vore för att jag faktiskt var tvungen att avstå från löpningen.

Nu blir det dock svårt med annan träning än att enbart trampa på spinningcykeln några veckor. Men betvivlar inte att jag snart kommer hitta fler alternativ till träning som går anpassa. Inget är omöjligt så länge mitt välmående tillåter det. Kommer helt klart vara ordentligt träningssugen när jag väl får börja springa igen vilket är positivt.

Kommentera

