MED UTSIKT ÖVER FJÄLLEN

Tränar på i vanlig ordning. Dock lugnare för att slippa ett negativt röntgenbesked den 1 juli. I ”vanlig” ordning menar jag 6 dagar distanspass på cykel eller crosstrainer 60 – 45 min samt styrka eller enbart rehabövningar. Den sjunde vilodagen blev helt & hållet vila i fredags då jag numera belastar och rör mig en hel del ute på golvet på jobbet från tidig morgon till eftermiddag. För att lindra en aning håller jag foten lindad & hoppas på det bästa.

Igår efter jobbet tog jag en härlig tur på cykeln från Östersund till norderön. Blev 30 km & ren njutning! Lämnade pulsklocka hemma & trampade på med lätt känsla. Har byggt på en del benstyrka nu tack vare all cykelnötning sedan början av april. Idag vankades jobb mellan 07-13, tog ett extrapass på kolonialavdelningen på ICA Maxi. Inte helt fel att få en underbar frukost på köpet! Därefter väntade 55 km cykel till Alsen via ås, dvärsätt, Krokom & Nälden. Cykelturen bjöd på hård motvind, fjällutsikt & Maggio i lurarna.

20140615-193028-70228035.jpg

Kommentera

