SOMMARLOV!

Sitter på tåget hem, kan knappt förstå det själv?! Tiden har gått så fort nu de sista veckorna. Avverkade terminens tuffaste & sista tenta i buisness & economics statistics idag på morgonen. Skrev tills händerna skavde & hade bara sekunder kvar när jag slängde ihop bladen & lämnade in. Åtskilliga timmar & omsorg hade sedan tidigare lagts på ett formelblad som kom väl till användning. Mjukstartade dock med en tenta i makroekonomi på 7,5 poäng för några dagar sedan så var helt klart varm i kläderna i morse.

Ett år på handelshögkolan har nått sitt slut, den sista natten i min gamla lägenhet är avverkad & i morgon väntar ett nytt jobb hemma i östersund. Känns väldigt bra. När det gäller plugget har jag verkligen blivit positivt överraskad av allt jag ”fått” bara genom ett första år på skolan. Har utan tvivel krävt otroligt mycket då dagarna jag inte släpat på mina tunga böcker varit få. Att ständigt läsa flera kurser parallellt tar ut sin rätt, har fått välja bort mycket till förmån för timmar i studierummen på skolan. Men kan såklart ändå säga att det är väl värt all möda. Alla företagskontakter & möjligheter det leder till gör det hela så roligt & intressant!

För övrigt ska det bli skönt att få vara hemma på ”sommarlov” dock så har jag en rapport som ska in först samt att jag valt att jobba på ICA MAXI hela sommaren. Har verkligen haft jobbabstinens då jag är så van att få ”serva” & vistas bland människor dagligen. Fullkomligt sprätter till i benen på mig av bara tanken på lite fart & fläkt! Att jag dessvärre inte kommer kunna utnyttja fjäll-/terränglöpningsmöjligheterna som jag planerade var en annan femma. Nu får jag istället hänga mer frekvent på sportsgym samt gänga med wetvesten på storsjöbadet. Den som inte ger upp vinner i längden har jag hört. Tur att man har en lägenhetsflytt att lägga energin på när man inte får springa. Blir till att åka ner fram & tillbaka till stockholm för att överta nycklar & röntga foten igen i början av juli. Hoppas på att ha två hela fötter i augusti igen!

lägenhet

2 reaktioner på ”SOMMARLOV!

Kommentera

