GET FIT

Time to get fit. Eller snarare att lägga fokus på att ”rippa” & definiera kroppen. Det ska bli ett fokus nu under två månader framöver. Känner att behöver lägga ner energin på något alternativt på träningsfronten nu under en tid när jag insett att min fot eventuellt måste få ytterligare tid till läkningen. Vill egentligen inget hellre än att bara få börja lufsa på igen. Men vet också att bäst är att hålla ut & förlita mig på känslan som faktiskt säger att något inte står helt rätt till inne i foten. Väntar fortfarande på ett svar gällande MRT röntgen som senare får avgöra hur jag går vidare med det hela.

Fortsätter naturligtvis med mitt löpträningsupplägg i vanlig ordning (i snitt 9 pass löpning per vecka som numera är utbytta till cykel eller crosstrainer, två styrkepass per vecka på 30 min samt ca 15 min rehab & stabilitetsövningar dagligen). Skillnaden är att jag helt enkelt lägger mer fokus på att bygga lite på volymen av muskler i armar, rygg & mage. Färre reps men mer vikt. Förutom detta tänker jag minska kolhydratsintaget en aning & käka mer ”rent” under en period på två månader. Med ”rent” menar jag, att dra ner på intag av sött såsom honung, frukt & övriga sötsaker med sötningsmedel & inte volymen överlag. Inte heller äta mjölkprodukter i samma utsträckning som innan utan att faktiskt kunna äta köttbiten/fisken som den är med andra tillbehör förutom såsen exempelvis. Detta utan vara orolig för att inte ”fixa” träningspassen i den mån jag vill. Låter mer ristriktivt än vad det är.

Har släppt loss nu ett tag, inte alls tänkt på kostupplägget & känner mig numera ”taggad” för att skippa sockret & följa utvecklingen/förändringen som det resulterar i. Jag behöver ständigt nya mål & saker att brinna för. Löpningen är såklart alltid nr 1 men nu när kroppen mår bäst av att jag inte springer gäller det att vara uppfinningsrik. Ett som är säkert är ändå att jag inte ”tappar” speciellt mycket av den kapacitet jag har just till grund för att jag trots allt kan avverka ”bra” pass på cykel & crosstrainer.

20140519-131629-47789520.jpg

Kommentera

