VARIATION & LÅNSIKTIGHET LEDER DIG TILL MÅLET!

Att tänka långsiktigt är verkligen ingen klyscha. Finns igen genväg. Gäller att ha balans, unna sig livets goda, vara realistisk & bygga på kontinuitet. Men visst ligger det en sanning i att uppoffring krävs för att nå stora mål & framgång. Själv begränsar jag mig dock inte helt & hållet längs vägen. Skulle aldrig vara roligt & hålla i längden på så vis. För mig är glädjen drivkraften i all träning jag utför. Den ska inte ska kännas påtvingande utan snarare ses som avlastning från allt annat i vardagen.

Många gånger kan det kännas tufft inför ett intervallpass när jag avverkat x antal timmar i föreläsningssalen, suttit med seminarieuppgifter eller någon form av studie eller rapport utan att hunnit bli ”klar”. Högt studietempo sätter också sina krav & kräver mentalt väldigt mycket. Det är något jag insett efter ett halvår på Handels. Jag har helt enkelt fått plocka ner ”ribban” dessa dagar & gå in med inställningen att det bara är ett pass som ska utföras & att det ska vara jobbigt. Försöka glömma måltider & bara utföra träningen helt enkelt.

När det gäller kostupplägg har jag heller inga problem att unna mig! Ostar, nötter, något sött eller varför inte ett eller två glas vin till middagen under helgerna?! Det kallas livet. Sedan kan jag erkänna att jag är lite av en ”svart eller vitt” person som går loss när jag väl gör det och håller i tyglarna när så är fallet, fungerar bra för mig. Lagom skulle förmodligen vara bättre. Överlag ser jag till att käka rejält av (enligt mig) bra & näringsriktig kost för att orka med den träning jag utför.

Att vara skadad under en längre period som jag för tillfället varit/är ger mig tid till att stanna upp & reflektera kring detta. Att se begränsningarna i att inte bara kunna ge sig ut & ”nöta” på löparpjuksen i vanlig ordning leder ingenstans. Istället försöker jag ta lärdom & inte förhasta saker & ting. Anser att jag varit ”duktig” som hållet mig till alternativträning & rehab nu under sex veckor. Mycket till grund för att jag själv insett att det inte finns genvägar. Dags att låta saker & ting få läka ordentligt.

20140511-224251.jpg

Kommentera

