LÖRDAG

Har frugan på besök hemma från Östersund sedan igår vilket är helt underbart! Började min lördagsmorgon med en tidig lugn prommis i skogen med frallan. Jessica sov gott & jag pigg i vanlig ordning. Lyssnade på en föreläsning i statistik för att sedan väcka henne kring sjutiden bege oss mot hotell Roslagen.

Vankades en gedigen hotellfrukost innan ett spinningpass. Gymet öppnar inte förrän 09:00 på lördagar, så gäller att underhålla sig & hålla tillgodo med annat innan dess helt enkelt. Kan helt klart säga att jag gjorde det med råge. Kändes som jag ”bar” på 10 vattenmeloner väl under träningspasset! Blev dock ett kort (55 min) men väldigt effektivt sådant. Efter en dryg månad utan löpning har jag blivit en ”hejare” på cyklingen & kan verkligen ta ut mig totalt under dessa pass. Alltid något.

20140510-194248.jpg

20140510-194950.jpg

Efter spinningen har vi avverkat en heldag inne i Stockholm med shopping, god mat, vin, fika & bara haft det så bra som vi kunnat ha det! Numera sitter vi två slagna hjältar på bussen hem, väl värda en efterrätt & kaffe på det (Ville hem till Sally i någorlunda ok tid). I morgon väntar heldag på spa mareld härute i skärgården. Lite av en favorit i repris. Behandling, brunch, spa & träning = bra kombo på en söndag!

För övrigt är numera MRT röntgen avverkad på min lilla fot &jag inväntar svar från detta. Är svårt att inse men numera ett faktum att det realistiskt sätt blir svårt för mig att stå på startlinjen till SM i halvmaraton som går av stapeln i samband med Göteborgsvarvet om en vecka. Gör såklart ”ont” i mig men ser långsiktigt & vet att det är bättre att läka ut & satsa längre fram helt enkelt. Är ”duktig” med rehab & går försiktigt fram med crosstrainer & cykel.

Kommentera

