UPPDATERING

Då var det helt plötsligt maj & inte många dagar fram till Göteborgsvarvet & Stockholm marathon. I morgon är det fyra veckor sedan jag senast sprang, inget jag kanske hade trott när jag ramlade över mållinjen i Zürich. Skadan i foten har fått mig att anpassa mig helt och hållet till annan träning sedan dess. Har tyvärr inte blivit bättre i den utsträckning som jag hoppats på.

Finns heller inga enkla utvägar. Har dag för dag fått inse att alla inplanerade pass fått utövas på cykel & crosstrainer. Trots det har jag kunnat träna i samma utsträckning & håll humöret uppe. Efter besök hos sjukgymnast & läkare röntgades foten med skicktröntgen i torsdags. Nu väntar MRTröntgen till veckan för att undersöka ”problemet” vidare.

I dagsläget skulle jag säkerligen kunna springa 2-3 km vilket inte var möjligt för en vecka sedan. Dock inte utan smärta, därför tänker jag helt enkelt hålla mig till tåls. Vill inte fortsätta i denna ”kompensationsspiral” där en skada avlöser en annan. Tar dagen som den kommer & får helt enkelt se om jag kan stå på startlinjen om dryga två veckor. Något som är säkert är i alla fall att jag kommer börja komma igång sakta men säkert.

Igår morse lade jag morgonstunden på föreläsning i lurarna & en promenad med Sally längs Edsviken i Danderyd där Simons faster bor. Kan vara skönt att skippa morgonpasset & lägga all energi på ett kort & tufft eftermiddagspass istället. Dagen bjöd på lägenhetsvisning, shopping & god middag med Simons släkt (förutom ett fartlekspass på cykel på sats).

20140503-103908.jpg

Kommentera

