NY VECKA NYA TAG!

Lägger ner mina träningstimmar i gymet i dagsläget. Försöker hålla humöret uppe & vara ”tacksam” för att få utöva någon form av träning ihuvudtaget. Crosstrainer, spinningcykel & rehabövningar står på schemat. Igår eskorterade jag mig 400 meter upp på fjället för att få lite plåster på såren & njuta av vårvintervädret. Är med andra ord inte så synd om mig trots allt. Att vara inomhus på gymet, sedan gå ut till finvädret & ett stämningsfullt Åre i sitt essé är något i sitt slag!

20140421-103945.jpg

Har varit & är tufft att handskas med situationen då minsta lilla åverkan i form av promenad eller liknande försämrat inflamationen i foten. Har varit mer eller mindre tvungen att helvila mellan de korta alternativa träningspass jag utövat. Har istället grävt ner mig bland påskägg & annat gott i helgen. Inte helt fel det heller. Sånna utmaningar som dessa som bygger upp & gör mig starkare, for sure!

Närmast nu framöver ser jag fram emot att kunna så smått börja med löpningen successivt igen (Har gått över två veckor idag). Att stå på startlinjen för årets upplaga av Stockholm marathon är definitivt inom riskzonen. Om det ska ske får jag först försöka leva med att resultatet/sluttiden ligger inom rimliga gränser för vad jag gått igenom. Ribban får helt enkelt lov att ”plockas ner” alternativt inte delta ihuvudtaget.

20140421-103832.jpg

20140421-103848.jpg

Kommentera

