PÅSK!

Äntligen påväg hem till mitt kära Östersund. Blir hemma en hel vecka & ser verkligen fram emot det trots att det kommer innebära allt annat än ledighet. Kvällarna kommer tillbringas med nära & kära vilket såklart är ett stort plus i tillvaron. Att jag sedan äntligen får mysa med Sally efter en lång månad utan henne är underbart.

Träningen än så länge denna veckan har (som ni kanske förstått) inneburit rehab & återigen rehab. Helvila i lördags för att sedan lägga två timmar dagligen på 30-45-60 min cykel/crosstrainer & sedan resterande tid på stabilitets-, höft- & bålövningar. Känner mig mer som en Susanne Lanerfelt än mig själv i dagsläget. Men jag överlever.

Foten har faktiskt blivit bättre & jag kunde gå en längre sträcka idag (Yeahaa). Avverkade också ett första lite mer intensivt pass på crosstrainern som verkar gått vägen, dvs foten sväller inte upp & blir sämre. Nu satsar jag på att fortsätta alternativt några dagar till & sedan kliva på löpningen successivt.

20140415-163103.jpg

Kommentera

