STOCKHOLM MARATHON

Som lite plåster på såren kom inbjudan till årets Stockholm marathon på posten igår. Gav en strimma hopp efter att jag under 35 min tagit mig de ca 600 meter från busshållplatsen till dörren igår. Har helt klart fått insikt om att det kommer krävas omläggning för att bli hel tills dess. Inget jag räknar med utan är glad & tacksam om det är möjligt. Tydligt är att jag till följd av en skada vidare utvecklat en annan, lite av ett domino.

20140408-090555.jpg

Har i dagsläget landat lite & tittat på resultatlistan från söndagens lopp. En 23:e plats bland alla nationaliteter världen över är inte dåligt men heller inte vad jag räknat med. En 10:e-15:e plats hade varit mer rimligt. Att jag sedan är yngst av alla som placerat sig topp 50 visar också på att jag har några år på mig att nå toppen trots allt. Inser helt klart att allt inte stod rätt till när halvmaratiden låg ca fem minuter sämre än vad gjort tidigare under marathon och halvmaraton.

>

20140408-161717.jpg

Kommentera

