PÅVÄG TILL ZÜRICH

Pust. Ytterligare två tentor spikade & jag går mot de sista kurserna på mitt skolår på handels (sååå skönt). Lite som att luften går ur en & att man hinner andas en minut innan man kliver på nästa ångesttåg. Denna gång i makroekonomin- & ekonomistatistikens tecken. Att såhär i efterhand inse att jag klarat samtliga kurser där procentuella andelen som kuggat legat som lägst på 50% gör att jag kan leva med att mitt liv inte tycks bestå av mycket mer än löpning & plugg.

20140405-055046.jpg

Ska jag vara ärlig så är jag just nu påväg mot ett ”ovisst” vad som komma skall. Min fot är fortfarande svullen & jag har inte kunnat springa på en vecka idag. Har istället fått avverka ett fåtal alternativträningspass, knaprat dikoflinax, besökt sjukgymnasten & framför allt bara vilat & hoppats på det bästa. Tråkigt nog så har jag (såklart) åkt på någon form av överbelastning i en led i foten som gjort att foten reagerat som den gjort. Har blivit lite av ett ”domino” när kroppen försöker kompensera för en skada som på så sätt leder till en annan.

Nu har jag i alla fall försökt följa regelboken & litar på att min rutin ska ta mig en bit på vägen. Att avstå från premiärmilen i söndags var en bit på vägen. Självklart för många men inte för mig. Ska bli otroligt roligt att få chansen att tillsammans med andra duktiga europeiska elitlöpare få stå på startlinjen i morgon. Kommer bo på hotellet tillsammans med övriga inbjudna löpare, få tillgång till egen dryckeslangning & mycket annat som underlättar helheten i stora arrangemang av detta slaget.

Jag ska göra mitt race, utifrån mina måltider & se till att ”genomlida” en bra upplevelse. Att jag sedan har chansen till en plats till EM har jag bara gömt undan i dagsläget. Jag är bara i startgroparna av något som jag hoppas på blir långsiktigt & måste planera därefter. På så sätt blir hela resan dessutom roligare. För övrigt är såklart Simon med i helgen. Förutom löpning bjuds vi med andra ord på en härlig weekend för två i Schweiz, vilket i sig är toppen!

;

20140405-061737.jpg

20140405-062500.jpg

Kommentera

