ALICANTE

Ska göra ett tappert försök sammanfatta veckan där nere kort & koncist. Enligt planen skulle träningsmängden sakteliga trappas ner inför marathon i Zürich, dock så hade jag trott på att trots detta kunna lägga in mer löpning än vad jag gjort. Mitt knä & min fot satt stopp för den biten. Kom dock inte så olägligt när träningen där nere ändå inte påverkar maran mer än negativt om jag skulle valt att löpa i vanlig ordning. Nu handlar det mer om uppladdning & vila.

Lördag: 20 km löpning i lugnt tempo (ca 5:00 min/km tempo) med avslut på 3 km i marafart (3:55 tempo).

Söndag: Tävling 10 km 3:50 min/km tempo.

Måndag: crosstrainer 60 min från morgon, därefter 12 km distans 4:30 min/km.

Tisdag: Crosstrainer 60 min från morgon, därefter 5 * 800 meters intervaller i 3:40-3:55 min/km samt cykel 60 min.

Onsdag:Cykel 30 min, Crosstrainer 30 min från morgon, cykel 60 min eftermiddag & gym 30 min.

Torsdag: 13 km lugn distans 5:00 min/km tempo.

Fredag: Spinning 60 min.

Blev bara ett distanspass uppe bland ”bergen”, vågade inte chansa & ge mig ut för långt utifrån känsla i knä & fot. Var dock inte helt fel att hänga på träningsanläggningen heller. Där fanns verkligen allt som skulle kunna tänkas uppfylla mina behov utan problem! Löpbana, simbassäng, spinningsalar, stort gym & relaxavdelning.

Kvällarna tillbringades på gymet för att sedan slänga sig i duschen & sticka ut & käka med resten av gänget. Skönt att få en vecka med Simon där nere också såklart. Bara ta det lugnt med varandra i solen, shoppa & njuta av em god hotellfrukost mellan träningspassen!

20140330-113831.jpg

Kommentera

