T V Ä R S T O P P

Det kom plötsligt & oväntat men det tog helt klart tvärstopp för mig idag. Kroppen sade sitt & jag sitter numera på bussen påväg hem med en inhandlad matlåda i handen. Blir allt annat än en hemmalagad gourmetmiddag för mig ikväll. Finns defenetivt ingen ork till annat än sängläge & återhämtning på kartan. Känner tomhet efter att ha förlorat mig själv en aning samtidigt som utmaningarna jag ställdes inför var superroliga.

Varför?! Sätt dig bekvämt, ta en kopp kaffe, släng i dig en näve nötter & kanske lite smågotta såhär på finlördan så ska jag berätta. Började med att klockan ringde 04:45 efter ca 5,5 timmar i sängen efter flygresan från Alicante. Där emellan hade jag naturligtvis släpat mig själv ( & ryggan ) till & från bussen från Arlanda, hunnit dra ihop en liten middag av en fryslåda med leftovers, kokat några ägg inför morgondagen & packat om en ny väska med kläder inför castingen.

Efter två timmars bussresa ut till Tyresö var det dags för inskrivning innan dagens första fystestpass skulle dra igång. Fick veta att förmiddagens utmaningar skulle innebära chins, klättra i rep, harristest (över och under hinder i kombination med kullerbyttor & runt konor) samt att för egen kraft ta sig upp & ner utan att nudda marken hängandes upp och ner i ringar. Helt klart en prövning för en annan som inte sysslat med gymnastik sedan lågstadiet.

20140329-211050.jpg

20140329-211117.jpg

Under uppvärmningen fick jag en chans att träna lite på framför allt ringarna & repet. Tog mig upp & räknade med att det skulle gå bra i skarpt läge. Dock utan förväntningar på hur pass långt jag skulle ta mig upp längs repet & hur många reps det skulle bli i ringarna. Till min förvåning & utanför min kontroll gick ingenting när det väl var dags. Blev iskall & skakade, armarna ville inte hänga på. Efter fysomgångarna före lunch var jag med andra ord inte alls nöjd.

I ren panik började jag trycka i mig dextrosol, frukt, riskakor.. Ja, allt som skulle kunna hjälpa för stunden. Dock blev jag bara sämre & sämre. Lade mig & försökte sova en dryg timma över lunchen för att kunna fixa konditionspasset där jag postensiellt sett skulle ha en bra chans att leverera. Kände mig dessvärre inte inte speciellt kry men laddade om för två omgångar av ”idioten” på 150 meter för att sedan slutligen avverka beeptestet. Hade ingen som helst fokus eller kontroll över mig själv men gjorde så gott jag kunde med tanke på förutsättningarna. Klev av beeptestet på nivå 12,6 & inte alls ”ok” i min mening med tanke på vad jag borde levererat.

Har i alla fall haft en lång, tuff & riktigt rolig dag där ute bland massor av underbara, tuffa, starka & härliga atleter med grymma talanger. Återstår att se hur man bedöms utifrån intervjuer & övriga tester i slutändan. Tråkigt nog har även min fot blivit mer svullen efter dagens bravader. Finns med andra ord anledning till att avstå löptävlingen i morgon till förmån för vila. Inga konstigheter egentligen, tråkigt att det skulle vara precis just nu bara. Är huvudet ”dumt” får kroppen lida. Går dock ingen nöd på mig även fast jag just nu vill tycka lite extra synd om mig själv, vilket jag också helt klart kommer göra resten av denna lugna lördagkväll.

20140329-211132.jpg

Kommentera

