PÅVÄG HEM

Sitter för närvarande på planet hem från en härlig träningsvecka i Alicante med sports gym. Riktigt bra att tekniken (& då menar jag verkligen inte min löpteknik) äntligen tagit sig så pass långt att jag faktiskt utan minsta problem kan ”surfa” bort flygtiden. Till grund för det kanske jag förhoppningsvis hamna i säng i god tid ikväll. Kändes såklart lite trist att boka om biljetten & lämna Simon och de andra grabbarna där nere. Dock är den lilla uppoffringen förhoppningsvis väl värd sin kostnad. Kommer utan tvivel få utlopp för mitt ständiga behov av utmaningar i form av SVT´s programsatsning ATLET redan under morgondagen. Är nämligen dags för filmcasting & uttagning ute i Tyresö hela långa dagen i morgon med start 08.00. Blir med andra ord inte mycket till sömn i natt.

Kan väl inte påstå att jag gjort någon vidare uppladdning inför detta med att ihuvudtaget inte ha någon vilodag alls sedan slutet av februari. Har istället varit återhämtningspass som fått försöka kompensera den biten. Stort fokus har legat på att avverka succesivt mer mil längs asfaltsvägar, fler kvalitetspass i kombination med rehabövningar & alternativträning. Kommer vara tråkig & (såklart) ha mitt kommande marathon med i bakhuvudet inför varje fystest i morgon (inget får komma ivägen för det). Positivt är dock att träningsmängden denna veckan legat på en längre nivå just till grund för den kommande maran. Något som förhoppningsvis ska göra mig mer pigg än vanligt i morgon!

Kan ärligt erkänna att all utövning av alternativträning på cykel & crosstrainer sätter sina djupa spår då jag faktiskt inte är van att ”nöta” på med dessa aktiviter i samma utsträckning som jag gjort just nu. Återstår att se hur långt det räcker, ett som är säkert är i alla fall att det kommer bli riktigt roligt! Efter castingen i morgon blir det snabba puckar hem för en god natts sömn & chans till lite återhämtning. Fick precis en inbjudan & en startplats till årets upplaga av ”premiärmilen” som går av stapeln på söndagen (inte helt fel). Tävlingen får ses som ett sista kvalitetspass. Därefter väntar flera vilodagar inför helgens nästa utmaning i Zürich.

20140328-193105.jpg

För er som är sugna på att höra mer om träningsveckan så kommer jag självklart bjuda på några ”smaskiga” rader kring detta så fort jag hunnit smälta & samla ihop alla härliga inslag. Veckan avslutades i alla fall med stil igårkväll på tapasbar helt i min smak. Nämligen med en avsmakningsmeny av dess like serverad i restaurangen med stjärna i guide michellein, Monastrello. Väl värt!

Kommentera

