INTERVALLER PÅ SCHEMAT

Gårdagens distanspass gick skapligt, varken mer ont i fot eller knä. Hade mycket energi att få utlopp för till grund för att morgonpasset ”bara” bestod av alternativträning på crosstrainer & rehab. Försökte trots allt hålla nere tempot med tanke på kommande intervaller på tisdagen.

Hängde på Peder, Kent-Ove, Andreas & Perra i två kilometer som lite lugn uppvärmning innan jag kände att foten var så pass med att jag skulle kunna avverka distanspasset enligt planen. Höll 04:10 min/km tempo & jobbade mig sakteliga ner mot 04:30 min/km tempo efter 10 avverkade kilometer. Egentligen för fort, men får skylla mig själv som inte har nog mycket diciplin. Står sig ofta dyrt.

För tillfället ligger jag (ja, jag är helt stilla) på solstolen & bara njuter. Har ätit frukost i över två timmar & inväntar ett lunchmöte med klubben innan pass två för dagen. Inte helt fel. Konsten är faktiskt att disponera sig sådana dagar som dessa, att inte lägga all kraft & energi på att pröva på massa ”klasser” på anläggningen. Utan att helt enkelt lägga all fokus på kvalité i det lilla som ska göras. Tråkigt men sant.

20140325-112501.jpg

20140325-112938.jpg

Kommentera

