MOT SOL & VÄRME!

Jag är helt slut. Är lite som luften gått ur mig nu efter en vecka med två tentor med två dagars mellanrum för att sedan avsluta med en uppsats i konkurrensrätt som lämnats in strax före lunch idag. Kändes inte alls som något märkvärt igår. Såsom i onsdags avverkade jag 10 kilometer från morgonen för att sedan göra densamma senare på eftermiddagen efter tentan.

Tänkte ”unna” mig lite sovmorgon idag innan jag skulle bege mig ut på ett längre pass på ca 30 km. Väl ute behövde jag dock inte springa allt för länge innan jag insåg att jag var för sliten för att äns påbörja passet. Gick väldigt sakta men tog på krafterna. Sprang hem igen laddade upp med mer mat & sov 30 min. Därefter avverkade jag istället ett lugnare 15 km pass med lätt jogg. Lite mer anpassat till dagsformen.

20140321-163556.jpg

Har lärt mig att försöka lyssna mer på kroppens signaler. Förutom träningens påfrestningar har det varit mycket med plugget nu en period. Säkerligen det som ”släppt” & gjort mig till ett kolli idag. Laddar krafterna & ser fram emot att stiga av planet ikväll. Nu väntar nämligen en träningsvecka i Alicante med sportsgym. Underbart.

20140321-164249.jpg

Kommentera

