CASTING

Som av en ren slump såg jag en kort ”reklamsnutt” för ett kommande program i svt igårkväll. Tänkte att det kunde vara en rolig grej & slängde iväg ansökan i samma veva. Redan i morse ringde dom & ville att jag skulle komma på casting för programmet, snacka som snabba puckar! Dock så skulle den gå av stapeln redan nu den 30:e mars här i stockholm, dessvärre så är jag dock påväg hem med flyget från alicante först på kvällen samma dag. Alternativet var att få göra castingen nere i helsingborg 5-6 april men då är jag såklart påväg till zürich, väldigt typiskt!

För övrigt så heter programmet ATLET & är inom tävlingsunderhållning, handlar om att kvinnor och män kommer få mäta sina krafter i olika grenar såsom; löpning, simning, mountainbike, klättring och längdhopp. Självklart behöver man inte kunna alla grenar utan det kommer finnas experter som hjälper och coachar allt eftersom man ställs inför dessa utmaningar. Inspelningen kommer ske under sex veckor under maj-juni.

Återstår att se hur detta slutar, först och främst ska jag försöka lösa logistiken kring hur jag ihuvudtaget ska kunna infinna mig den 30 mars, gick nämligen inte att flytta datum till grund för att inpselning av själva programmet äger rum just där & då. För att medverka måste jag infinna mig helt enkelt. Blir en karamell att suga på i drygt 24 H innan ett svar inväntas. Sista ansökningsdagen gick nämligen ut precis idag.

20140318-201853

Kommentera

