SNART ÖVER

Ytterligare en tentaperiod är snart över! Nu har jag en tenta i ”logsistics managment and strategy” kvar som avverkas i morgon. Därefter väntar en sista korrigering på en rapport inom konkurannsrätt & sedan är det semester som gäller i några dagar. Kommer bli underbart. Ska faktiskt unna mig att läsa annat än kurslitteratur någon dag innan jag går vidare på ekonomisk statistik & makroekonomi som sedan drar igång. Känns faktiskt som jag har koll på läget, funderar på att lägga ner tentaplugget precis i skrivande stund och istället ägna mig åt mer trevliga saker såsom att klippa & klistra i receptboken eller fortsätta grotta ner mig bland alternativ på tävlingar som går av stapeln 2014.

20140319-132611.jpg

Föregående vecka levde upp till förväntningarna på träningsfronten. Så pass att jag vågar mig på en stegring i mängd (mil) även denna vecka. Lutar åt att det blir ca 12,5 mil om allt går enligt planen. Blir ingen direkt formtoppning inför Zurich marathon utifrån förutsättningarna men jag tror att det inte ska vara några större problem att ”genomlida” loppet på rimlig nivå trots detta. Har inte upplevt någon försämring i knät efter tävlingen i söndags vilket är det viktigaste just nu. På fredag går det sista långpasset av stapeln (25-30 km), sedan blir det lugnare.

Veckan har än så länge inneburit en bra blandning av pass. Måndagen bjöd på distanspass från morgon, cykelpass & kortare distans på eftermiddagen,10 x 3 min intervaller på band igår & idag ett distanspass från morgon för att sedan kliva på 20 st 200 m intervaller i eftermiddag. På söndag väntar ett lopp i alicante som en liten sista laddning inför zurich. Inga konstigheter egentligen, förutom att jag känner mig lite seg på intervallerna. Lär förhoppningsvis bli bättre med tiden.

Drog för övrigt ihop en riktigt god coleslaw som jag käkade tillsammans med stekt kycklingfile, bacon, hemmagjord hummus, avcocado, butternutpumpa & (såklart) barbequesås igår. Inte helt fel att slänga ihop allt man gillar som finns i kylskåpet när man är lite småhungrig. Blir i och för sig ofta såhär när jag lagar något i slutändan, kan aldrig riktigt specifisera mig utan väljer lite av allt.

20140319-132549.jpg

Kommentera

