SÄSONGSPREMIÄR

Är numera påväg hem från dagens söndagspass i form av loppet ”Två sjöar runt” i Sundbyberg. Blev en andra plats för min del, väl i mål efter 01:07:XX med ett snittempo på 03:59 min per km. Före mig på damsidan kom duktiga SM-medaljören & landslagslöparen Frida Lunden som visade på fin form!

Själv hade jag satt upp som mål att hålla mig kring ett fyraminuters tempo och att löpa kontrollerat och metodiskt. Har tränat på i vanlig ordning och inte vilat inför dagens utmaning. Kändes riktigt bra genom hela loppet & är inte sliten i varken kropp eller knä. Precis som det ska vara med andra ord!

Förutsättningarna för dagen var för övrigt helt okej. Fick ”tampas” med motvind & fina backar i start & mål där vi varvade tre gånger under loppet. Kyligt till en början men när solen visade sig blev det klart bättre.

Efter loppet vankades käk på söder & ett efterlängtat catch up med Angelica. Riktigt bra uppladdning inför en annars tråkig ”vad som komma skall” eftermiddag. Blir till att hänga hårt med microboken inför tenta i morgon bitti.

20140316-154249.jpg

20140316-154317.jpg

Kommentera

